Q. Modals ꓠꓬ ꓮ ꓫꓵꓽ ꓥˍꓡ?
- ꓕꓵꓽ ꓪ ꓥˍꓠꓬ Dꓰꓽ Dꓴˍꓐꓰ꓾ ꓮ ꓡꓲ ꓒꓬꓱꓼ ꓡ ꓠꓯ,ˍꓟ ꓐꓯ ꓟ. ꓖꓶꓽ Dꓴ꓾ ꓝꓮꓲ ꓮ ꓫꓵꓽ ꓬꓰ ꓙꓲꓽ ꓙꓳˍꓟ ꓢꓷ. ꓝꓲ Dꓴ ꓐꓱ ꓶ ꓣꓱꓽˍꓟ ꓝꓳ, ꓠꓬ Modals ꓥˍꓡꓳ=
- Can, Could, May, Might, Shall, Should, Will, Would, Must and Ought.
- Modals ꓝꓳ, ꓠꓬ ꓬꓲ. ꓣꓱꓽ ꓖꓴ ꓮꓽ ꓟꓬ, ꓔꓱ, ꓙꓳˍꓡꓳ= (ꓣꓱꓽ Cꓽ ꓡꓲˍꓠꓬ Cꓲ. ꓟꓶˍꓥꓳ=)
ꓖꓳ ꓡꓱ ꓠꓬꓲ ꓣꓳꓽ ꓢꓳ ꓠꓬꓲ ꓡꓯ=
1. Can – ꓐ ꓡ/ ꓒꓬꓱꓼ ꓡ D=
I can climb a tree – ꓥꓪ ꓢꓲ, ꓜꓲ Dꓯ, ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
Can you build a house? ꓠꓴ ꓦꓲꓻ ꓫꓬ, ꓐ ꓡˍꓡ?
I can come. ꓥꓪ ꓡ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
I can help you. ꓠꓴ ꓔꓯ ꓥꓪ ꓬꓰ ꓙ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
Can you speak English? ꓠꓴ ꓧꓪ ꓒꓴ ꓥꓳꓽ ꓕꓱ ꓐ ꓡˍꓡ?
2. Could – ꓐ ꓡ ꓗꓷ/ ꓥ ꓐ ꓡ=
I could carry 100 kg when I was strong – ꓥꓪ ꓢꓯꓼ ꓙꓳˍꓕꓯ 100 ꓗꓖ ꓟꓯꓻ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
I wonder if it could be true. ꓖꓳ ꓟ Cꓵ Cꓵ ꓥˍꓠꓬ꓾ ꓥꓪ Dꓵꓽ ꓙ ꓟꓶˍꓡꓳ=
He said I could go. ꓬꓲ ꓡꓰ ꓥꓪ ꓙꓰ Dˍꓡꓳ꓾ ꓐꓯ ꓖꓶ ꓽ ꓡꓺꓳ=
3. May – ꓐ ꓡ / ꓗꓷ ꓡꓲ ꓝꓲ=
May I borrow your book? ꓥꓪ ꓠꓴ ꓕꓳ ꓶ ꓥꓪ. ꓐ ꓡˍꓡ?
It may rain tomorrow. ꓫ ꓖꓶ ꓟꓶꓽ ꓦ ꓦ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
It may rain this evening. ꓠꓬꓲ ꓠꓬꓲ ꓟꓶ ꓘꓶꓼ ꓟꓶꓽ ꓦ ꓦ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
May God bless you! ꓪꓴ‐ꓢ ꓶꓽ ꓥꓳꓽ ꓙꓱꓽ ꓖꓶ ꓝꓲ=
May you live long! ꓠꓴ ꓤꓶꓻ ꓟꓬ ꓙꓳ ꓝꓲ=
May I come in sir? ꓟ. ꓒ ꓥꓪ ꓬꓲ ꓘꓴꓽ ꓗꓪ ꓡ ꓐ ꓡˍꓡ?
4. Might – ꓒꓬꓱꓼ ꓥˍꓟꓲ ꓒꓬꓱꓼ ꓡ ꓐ ꓡ / ꓬꓲꓼ ꓠꓬꓲ. ꓖꓶˍꓟ=
I might go there tomorrow. ꓫ ꓖꓶ ꓥꓪ ꓖꓳ ꓗꓪ ꓙꓰ ꓥˍꓟꓲ ꓙꓰ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
It might rain this evening. ꓠꓬꓲ ꓠꓬꓲ ꓟꓶ ꓘꓶꓼ ꓟꓶꓽ ꓦ ꓥˍꓟꓲ ꓦ ꓐ ꓡˍꓡꓳ=
You might come more on time. ꓠꓴ ꓠꓬ ꓬꓲ ꓙꓵ, ꓗꓪ ꓡˍꓠꓬ ꓙꓲˍꓡꓳ=
5. Shall –
I shall go there tomorrow. ꓫ ꓖꓶ ꓥꓪ ꓖꓳ ꓗꓪ ꓙꓰˍꓥꓳ=
He shall not see my face again. ꓥꓪ ꓒꓬꓱꓼ ꓟꓬ ꓔꓯ ꓬꓲ. ꓝꓮꓲ ꓕꓲ ꓧꓪ, ꓟꓳ ꓟꓽ D=
You shall go free. ꓠꓴ ꓠꓬ ꓩꓴ ꓗꓷ ꓟꓶˍꓥꓳ=
You shall be punished for this. ꓕꓱ ꓟ ꓐꓱ ꓶ ꓠꓬ ꓛꓬꓻ ꓒꓵꓽ ꓟꓶˍꓥꓳ=
- Useful English Speaking Sentences by English to LisuUseful English Speaking Sentences
- Basic English Spoken Sentences by English to Lisu | Using the word “he” in a sentenceUsing the word “he” in a sentence Introduction Using the word “he” in a sentence is important for […]
- Basic English Spoken Sentence by English to Lisu | Use of “Go” in a sentenceUse of “Go” in a sentence Go to the Church. ꓪ ꓘꓴ ꓦꓲꓻ ꓗꓪ ꓙꓰ꓿ Go to the […]
- Use of “Eat” In a Sentence | English to LisuUse of “Eat” In a Sentence | English to Lisu Introduction In English, the word “eat” is commonly […]
- Lisu tones, tunes and symbols by Biyo Lisu | Lisu languageꓡꓲ˗ꓢꓴ ꓥꓳꓽ ꓝꓳꓹ ꓢꓯꓼ ꓢꓳ ꓣꓴ ꓓꓴ | Lisu symbols